شهردار: طرح شناسنامه دار کردن باغ های محدوده شهری مراغه آغاز شد

شهردار: طرح شناسنامه دار کردن باغ های محدوده شهری مراغه آغاز شد

 

شهردار مراغه گفت: طرح شناسنامه دار کردن باغ های محدوده شهری این شهر با استفاده از سیستم جی.آی.اس (GIS) آغاز شد.

 

 

نادر ابراهیمی روزیکشنبه درآیین غرس 15 هزار نهال و آغاز احداث بوستان امیرکبیر این شهرستان افزود: این طرح به منظور حفظ باغ ها و ممانعت از قطع اشجار باغ های داخل و محدوده حریم شهر مراغه اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه در این طرح تمام مشخصات باغ از جمله مساحت و تعداد اصله های درخت با استفاده از سیستم GIS ثبت می شود، گفت: تاکنون یک هزار و 200 قطعه باغ داخل و محدوده شهر شناسایی و ثبت مشخصات شده است.

شهردار مراغه ادامه داد: هم اکنون 380 شناسنامه این باغ ها آماده تحویل به صاحبان بوده که همزمان با هفته درختکاری به آنان تحویل داده می شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه مدیریت شهری مراغه در نظر دارد به منظور ارایه خدمات بهتر به اهالی شهرک امیرکبیر سه پارک را تا سال 1395 احداث و در اختیار آنان قرار دهد، خاطر نشان کرد: این پارک ها و فضای سبز شامل بوستان امیر کبیر، پارک جانبازان جنوبی و پارک عشرت آباد است.

وی ادامه داد: طرح احداث بوستان امیرکبیر هم اکنون به پیمانکار مربوطه تحویل شده و از امروز عملیات اجرایی آن آغاز شده که در این طرح علاوه بر احداث پارک فرهنگسرایی به منظور ارایه خدمات فرهنگی و هنری به شهروندان این منطقه نیز احداث می شود.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری مراغه برای احداث بوستان امیر کبیر چهار میلیارد و 500 میلیون ریال و برای اجرای فرهنگسرای امیر کبیر سه میلیارد ریال اعتبار پیش بینی کرده است.

همچنین در این آیین غرس 15 هزار اصله نهال غیرمثمر اقاقیا، سرو، کاج، زبان گنجشک، چنار و نارون در سطح شهر مراغه با حضور مسوولان این شهرستان همزمان با هفته درختکاری آغاز شد.

هم اکنون مراغه دارای دو میلیون و پنج هزار متر مربع فضای سبز بوده و سرانه فضای سبز در این شهرستان 12 متر مربع برای هر شهروند است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 17 اسفند 1393برچسب:, | 15:41 | نويسنده : شهروند مراغه ای |